fbpx
 

Kaip įvertinti internetinės svetainės efektyvumą ir investicinę grąžą?

Kaip įvertinti internetinės svetainės efektyvumą ir jos investicinę grąžą - Digital Touch

Kaip įvertinti internetinės svetainės efektyvumą ir investicinę grąžą?

Kai kalba pasisuka apie internetinės svetainės sukūrimą ar atnaujinimą, kyla keli klausimai: kiek kainuos toks projektas ir kokia bus investicinė grąža? 10 – ies žingsnių instrukcija, kaip patikrinti internetinės svetainės efektyvumą.

 

Internetinės svetainės vaidmuo – vizitinė kortelė ar pardavimų įrankis?

Šiandieniniame technologijų pasaulyje įmonė neturinti internetinės svetainės galėtų būti prilyginama paaugliui neturinčiam išmaniojo telefono. Vieniems ji, būdas susikurti platesnes galimybes verslo augimui, kitiems geresnio įvaizdžio ženklas, tretiems konkurencinis pranašumas. Bet kokiu atveju internetiniai santykiai tik didėja ir tobulėja kasdien, todėl normalu, jog šios sferos ignoravimas gali išstumti įmonę iš sėkmingai konkuruojančiųjų gretų.

Praktiškai kiekvienas B2B verslas turi susikūręs savo internetinę svetainę, kuri vaidina didesnį ar mažesnį vaidmenį įmonės gyvenime. Svetainės atlieka daug vaidmenų: elektroninė vizitinė kortelė, elektroninis produktų katalogas, komunikavimo įrankis ir t.t. Deja, ne visada įmonė nusprendusi susikurti naują ar atnaujinti seną internetinę svetainę tiksliai žino, koks turi būti galutinis rezultatas, nori tam tikrų dizaino ar funkcionalumo elementų, kurie paremti tik pagal asmeninius poreikius. Tokiais rezultatas matomas vizualine prasme – gražus dizainas, tačiau paruoštų funkcijų komunikacijai ir pardavimas nėra, ko pasekoje efektyvumas netenkina.

Investavus daug laiko ir pinigų į tokį projektą, kyla klausimas – KODĖL? tampa neatsiejamu, kas kart patikrinus svetainės lankomumo rodiklius, neradus savo puslapio pirmame Google paieškos rezultatų puslapyje, nesulaukus sėkmingo pardavimo ar net paprasčiausio skambučio. Kyla klausimas: ar Jūsų svetainė gali atnešti Jums ir Jūsų verslui naudos, koks turėtų būtų jos vaidmuo ir kaip išmatuoti jos darbo efektyvumą?

Praktiniai patarimai, kaip pasitikrinti ir įsivertinti internetinės svetainės efektyvumą

 

1.  Ar Jūsų internetinė svetainė pritaikyta mobiliesiems prietaisams? Jūsų internetinė svetainė privalo būti pritaikyta mobiliesiems įrenginiams ir kalbame ne apie mobiliąją svetainės versiją, o apie “responsive” svetainės dizainą prisitaikantį prie bet kokio prietaiso ekrano dydžio. Pasitikrinti ar Jūsų tinklalapis atitinka šį standartą: Mobile-Friendly Test

2. Koks yra Jūsų svetainės užsikrovimo greitis? Kuriant internetinį tinklapį labai svarbu nepamiršti, kad tiek klientas, tiek Google sistema vertina ne tik naudojamus raktažodžius, dizaino elementus ar atitinkamą funkcionalumą, tačiau taip pat ir puslapio užkrovimo greitį. Efektyvus puslapio užkrovimo greitis yra kritiškai svarbus siekiant padidinti naujų lankytojų srautus, išlaikyti aukštus grįžtančiųjų rodiklius ir pakelti puslapio reitingus paieškos sistemoje. Pasitikrinkite, koks yra Jūsų greitis – PageSpeed Insights

3. Ar Jūsų svetainės turinys yra tinkamai optimizuotas? Tiriant svetainės užsikrovimo greitį svarbu atsižvelgti, kokie turinio elementai daro įtaką svetainės “svoriui” ir ką galite optimizuoti. Vienas iš dažniausių elementų yra nuotraukos, kurios naudojamos per didelės apimties ir dydžio. Sekantis kriterijus – html kodo, stiliaus aprašų, skriptų optimizavimas.

4. Ar naudojami būtini viso turinio aprašymai su raktažodžiais, pagal kuriuos norite save matyti Google paieškoje? Visai paprastai galite patikrinti ar svetainės puslapiai turi tikslinius SEO duomenų (title, meta-description) tekstus. Užeikite į savo svetainę, paspauskite dešinį pelės klavišą ir pasirinkite funkciją „peržiūrėti svetainės šaltinį“, žemiau paveikslėlyje nurodyta, kur tiksliai turite pažiūrėti ir įvertinti ar Jūsų svetainės puslapiai tinkamai aprašyti. Kalbant ne tik apie puslapių, bet ir naudojamų paveikslėlių aprašymą, patikrinkite ar jie turi „alt text“ aprašymus, pagal pasirinktus raktažodžius.

5. Ar svetainė tinkamai indeksuojama? Įsitikinkite, kad yra sukurtas svetainės puslapių medžio (Sitemap) failas ir užregistruotas paieškos sistemoje. Patikrinkite ar turite „Google Webmasters“ paskyrą, kurioje turėtų būti įkeltas Jūsų internetinės svetainės “sitemap” failas.

6. Kokia yra svetainės nuorodų struktūra? Patikrinkite vidinių ir išorinių nuorodų pavadinimus, ar juose naudojami pasirinkti raktiniai žodžiai ar nuorodos yra tvarkingos, be nereikalingų simbolių, skaičių. Taip pat patikrinkite, kokie tekstai naudojami atgalinių nuorodų antraštėms.

7. Ar ji tinkamai susieta su naudojamais socialiniais tinklais? Jei naudojate socialinių tinklų platformas, patikrinkite ar jos tinkamai susietos su Jūsų svetaine, ar naudojamos tik socialinių tinklų ikonėlės patekti į atitinkamą puslapį, ar taip pat naudojami ir papildomi vartotojo veiksmus ir įsitraukimą skatinantys įskiepiai.

8. Koks yra lankytojų srauto atmetimo rodiklis, kiek žmonių svetainę iš karto palieka? Jei naudojate „Google Analytics“ lengvai galėsite patikrinti šį rodiklį. Jei nenaudojate Jūs privalote įsidiegti „Google Analytics“ stebėjimo programą į savo svetainę, nes kitaip galite aklai spėliosite, kas vyksta. Verta nerimauti, jei matote didesnį nei 50% atmetimo rodiklį.

9. Kiek laiko lankytojas praleidžia svetainėje ir kokius puslapius renkasi? Jei lankytojo tikslas užeiti į Jūsų svetainę patikrinti darbo valandas, adresą ar rasti kontaktinį telefoną, žinoma šis vizitas ilgai neužtruks. Tačiau, jei parengėte specialų pardavimų kanalą ir puslapių seką, kuria norite pasiekti aukštesnių konversijos rezultatų, įvertinkite laiką praleidžiamą svetainėje. Optimaliai, vidutinis laikas praleidžiamas svetainėje turėtų būti 3 minutės ir per tris paspaudimus vartotojas turi gauti informaciją, kurios ieško. Atkreipkite dėmesį, kuriame žingsnyje lankytojai palieka svetainę, ar į kokius kitus puslapius pereina neatlikdami Jūsų numatytos veiksmų sekos.

10. Ar svetainės dizainas pritaikytas pagal lankytojų ir potencialių klientų elgseną? Svarbiausias klausimas kalbant apie Jūsų konversijos rodiklius. O geriausias būdas, kaip Jūs galite tai patikrinti yra vartotojų elgsenos sekimas, vienas iš jau paminėtų įrankių šiam darbui „Google Analytics“, kitas įrankis, kuris gali tiksliai parodyti, kokį vaizdą mato ir kaip jį supranta vartotojas – „HotJar“. Tiksliausią informaciją gausite, jei naudositės jais abiem, taip matysite ne tik lankytojų srauto skaičius, ar kiek laiko praleidžiama konkrečiame puslapyje, bet ir ką tiksliai šiame puslapyje veikė vartotojas.

Kritiškai įsivertinus svarbiausius kriterijus ne tik žinosite, kas iš tiesų naudojasi Jūsų internetiniu puslapiu, bet ir kas tiksliai patraukia jų dėmesį. Kiek laiko jie praleido Landing-page puslapiuose ir ką tiksliai paspaudė. Galėsite įsitikinti, kad svetainė yra tinkamai optimizuota, kaip ją indeksuoja paieškos sistemos. Ar nėra neveikiančių nuorodų, klaidų, ar geras svetainės užsikrovimo laikas, ar ji veikia visomis platformomis, naršyklėmis ir prietaisais. Visa tai padės pašalinti, bet kokius minusus, trukdančius įgyti tiek geresnį reitingą, tiek didinti lankytojų srautus ir žinoma konversiją.

Interneto svetainė – pardavimų ir komunikacijos įrankis

Viena iš efektyviausių svetainės panaudojimo sričių yra jos pavertimas efektyviu komunikacijos įrankiu su Jūsų esamais ir potencialiais klientais. Šiam tikslui Jūsų svetainėje turi atsirasti tinklaraščio sritis ir klientų konversijos priemonės, pateikiant vertingus pasiūlymus, sudominančius svetainės lankytojus, kad pastarieji paliktų savo kontaktus atsisiųsdami vertingą medžiagą, o pardavimų komanda galėtų pratęsti darbą su potencialiais klientais.

Internetinė rinkodara ir pardavimų piltuvėlis - Digital Touch

3 pagrindiai žingsniai norit internetinę svetainę išnaudoti, kaip pardavimų įrankį:

  • Integruotos Rinkodaros Komunikacijos sistemos ašis – interneto svetainė ar svetainių tinklas. Jose pristatoma informacija turi būti struktūrizuota pagal pardavimo proceso etapus, diegiamos įvairių lygių konversijos priemonės.
  • Sekantis žingsnis tinkamai suplanuoti klientų pritraukimo į interneto svetainę būdus ir kanalus. Labai svarbu numatyti ne tik naujų klientų pritraukimo būdus, bet ir priemones esamų klientų pakartotinam lankymuisi svetainėje.
  • Ne ką mažiau svarbus procesas – darbo su klientais apskaita. Būtina pasirinkti duomenų valdymo, CRM ar kt. platformas naudoti ir aiškiai apibrėžti pardavimo-rinkodaros komandos veiksmus.

 

Internetinių svetainių gamybos / atnaujinimo ir administravimo sprendimai B2B verslui!