fbpx
 

Facebook rinkodara B2B versle. Kokius tikslus išsikelti ir kokie rodikliai svarbūs verslo augimui?

Facebook rinkodara B2B versle

Facebook rinkodara B2B versle. Kokius tikslus išsikelti ir kokie rodikliai svarbūs verslo augimui?

Ne paslaptis, jog Facebook reklama yra vienas efektyviausių ir pigiausių būdų pasiekti potencialius klientus ar pirkėjus. Tai – platus ir daugeliui verslų dar pilnai neišnaudotas įrankis, leidžiantis Facebook paversti pardavimų kanalu. Kokius rodiklius matuoti, siekiant įvertinti verslo augimą Facebook kanale ir kokius tikslus išsikelti?

 

Facebook – įrankis duomenų bazės auginimui ir pardavimų vystymui

Konversija, tai etapas, kuriame rinkodaros veiksmai pradeda duoti apčiuopiamų finansinių rezultatų. Facebook konversijų kampanijos suteikia visus reikalingus statistinius įrankius įvertinti, ar skelbimai veikia taip, kaip jūs norite ir reaguojant į situaciją valdyti bei optimizuoti, siekiant vis geresnių rezultatų. Galite ne tik matuoti, kiek vartotojų pasiekiate reklama, kiek jų ateina į svetainę, bet ir tai, kiek iš jų svetainėje imasi konkrečių veiksmų (pvz., perka ar užsiprenumeruoja naujienlaiškį). Verslo augimui svarbiausia stebėti, analizuoti šiuos duomenis:

AUGIMĄ (angl. Growth) – kaip sparčiai auga verslo auditorija.
ĮSITRAUKIMĄ (angl. Engagement) – kiek verslas yra įdomus ir aktualus žmonėms.
KONVERSIJAS (angl. Conversions) – kiek pardavimų (užsakymų, prenumeratų ar kt.) gauta.

Facebook pardavimų piltuvėlis Digital Touch

Kadangi kiekvienam verslui svarbiausi pardavimai, Facebook konversijos turėtų rūpėti labiausiai. Konversijas nurodo:

El. pašto prenumeratoriai (angl. Email List) – tai žmonių skaičius, kurie paliko savo el. pašto adresus jūsų svetainėje. Facebook reikia naudoti ne tik fanų didinimui ir įdomių įrašų skelbimui. Mūsų tikslas yra šio socialinio tinklo pagalba didinti pardavimus. Ne visi žmonės yra pasiruošę iškart pirkti. Todėl pirmas veiksmas, ką galime padaryti, tai paimti žmogaus kontaktą, kad vėliau galėtume su juo kontaktuoti. Juk su Facebook puslapio fanu mes nelabai turime galimybių kontaktuoti. Mes įkeliame įrašą, tačiau Facebook jį parodo vos keliems žmonėms ir baigta. Maža tikimybė, kad bent trečdalis iš mūsų esamų fanų jį pamatys. O jei norime, kad pamatytų – pirksime reklamą. Tuo tarpu išsiųsti el. laišką žmogui yra nemokama. Kodėl reikia matuoti? Į mūsų interneto svetainę lankytojai patenka iš įvairių kanalų. Kad žinotume, kiek tiksliai žmonių paliko el. pašto adresą atėję būtent iš Facebook, mums reikia į svetainę įdiegti Facebook Pixel ir sukurti Custom konversijas. Jei jums tai atrodo sudėtinga, klystate. Aiškūs ir paprasti žingsniai yra parodyti nuotoliniuose mokymuose „Facebook reklamos pagrindai“. Kartais gali būti, kad jūsų Facebook puslapis sulaukia labai mažai žmonių reakcijų, tačiau iš jo jūs atvedate daug lankytojų į savo svetainę ir joje įvyksta konversijos, pavyzdžiui, žmonės registruojasi naujienlaiškiui. BŪTENT TAI yra geriausia, kas gali nutikti. Jūsų tikslas yra ne rinkti Like, o ieškoti potencialių klientų.

Atlikti pirkimai (angl. Purchases) – tai nupirktų ar užsakytų produktų / paslaugų skaičius. Kokia prasmė yra mūsų darbo Facebook tinkle? Mes viską darome tam, kad pavyktų parduoti. Vadinasi, mes turime žinoti, kaip mums sekasi ir KIEK žmonių nupirko, suradę mus būtent per Facebook. Tai svarbiausia dalis. Jei mes stengiamės vystyti veiklą Facebook tinkle, tačiau mums niekaip nesiseka parduoti, vadinasi, visas mūsų skiriamas laikas ir darbas eina veltui. Žinoma, čia būti reikia, nes didėja mūsų žinomumas. Tačiau reikia protingai vertinti skiriamo laiko sąnaudas. Tam, kad aiškiai matytume, kiek konkrečiai žmonių nupirko, kaip ir aukščiau aprašytu atveju, mes turime į svetainę įdiegti Facebook Pixel ir sukonfigūruoti Custom konversijas.

Kaip matuojamos Facebook konversijos?

Facebook‘as, kaip pardavimų įrankis leidžia verslams skaičiuoti, kiek prenumeratorių įgijo ar kiek pardavimų padarė. Kai kurie verslai tiesiog pasižiūri į prenumeratorių sąrašą ir vertina bendrą prenumeratorių skaičių. Tačiau labai svarbu, kiek jų gavote tik todėl, kad atrado jus per Facebook?

Į svetainę lankytojams ateinant iš įvairių kanalų, mums yra svarbu žinoti, kuris kanalas yra stipriausias prenumeratorių auginimui, o kuris – pardavimams vystyti. Todėl neužtenka žinoti bendrą įvykdytų pardavimų skaičių. Būtina tiksliai žinoti, kiek konversijų įvyko Facebook rinkodaros kanalo pagalba.

Mums yra svarbu žinoti, kuris kanalas yra stipriausias prenumeratorių auginimui, o kuris – pardavimams vystyti. Šiems skaičiams gauti reikia įdiegti Facebook Pixel į savo svetainę ir per Ads Manager sukurti Custom konversijas kiekvienam norimam rezultatui skaičiuoti, šiuo atveju – el. pašto prenumeratoriams ir pardavimams skaičiuoti. Tuomet rezultatus matysite pasirinkę meniu:

Facebook custom conversions Digital touch

Konversijas sukurti galite per Ads Manager meniu Custom conversions

Facebook custom conersions rezultatai Digital touch

Konversijų rezultatai. Čia galima tiksliai matyti, kiek būtent žmonių nupirko ar užsiregistravo naujienlaiškiui

 

Kaip analizuoti Facebook statistikos duomenis?

Žinoma, jog pagrindinis tikslas, jog visose eilutėse skaičiai augtų. Tai rodytų įvairiapusišką verslo augimą. Tačiau realybė ne visada tokia. Jei matote, kad kažkurioje eilutėje skaičiai mažesni nei paskutinių kelių mėnesių, tuomet svarbu iš naujo įsivertinti:

• ar skelbėte mažiau įrašų?
• ar pasikeitė įrašų tema?
• ar pasidalinote įrašais su tais, su kuriais visuomet dalinatės (pavyzdžiui, grupėse)?
• ar skelbėte įrašus skirtingu metu ir kitomis dienomis nei anksčiau?
• ar suprastėjo įrašų kokybė?

Įvertinę šiuos faktorius, gali būti, kad iš karto suprasite, kodėl skaičiai mažėjo. Kaip bebūtų, verslui svarbiausia yra daryti viską, kas vestų link konversijų. Todėl jūsų tikslas turėtų būti daryti viską, kad padidintumėte KONVERSIJAS, o ne fanų skaičių.

Soc. tinklų rinkodaros sprendimai B2B verslo įmonėms