fbpx
 

Sėkmingos B2B turinio rinkodaros organizavimo principai

Sėkmingos B2B turinio rinkodaros organizavimo principai

Sėkmingos B2B turinio rinkodaros organizavimo principai

Turinio rinkodara yra kur kas daugiau nei turinio kūrimas. Sėkminga Turinio Rinkodaros kampanija turi būti suplanuota visiems pardavimo proceso etapams (angl. sales funnel), o turinys efektyviai išplatintas tikslinei auditorijai. Šiandieninė rinka yra pakankamai dinamiška ir susijusi su įvairiais pokyčiais, todėl įmonės turi pakankamai efektyviai ir greitai paskleisti žinią savo auditorijai, bei sulaukti jos vertinimų. Be sistemingai suplanuotos ir vykdomos turinio rinkodaros ši užduotis dažniausiai sunkiai pasiekiama.

 

Turinio rinkodaros rūšys, apimtys ir komunikacinės temos

Turinio rinkodara – strateginiu mąstymu paremta rinkodara, kurios tikslas – kurti ir platinti vertingą, aktualų bei nuoseklų turinį, kurio pagalba būtų galima pritraukti ir išlaikyti aiškiai apibrėžtą auditoriją bei skatinti pelną nešančius vartotojų veiksmus.

Turinio rinkodaros rūšys:

  • profesinė komunikacija;
  • kompanijos naujienos;
  • viešieji ryšiai.

 

Esminė kiekvienos B2B verslo įmonės dalis – profesinė komunikacija, t.y. turinys, atskleidžiantis įmonės kuriamą pridėtinę vertę: sprendžiamas problemas, naudojamas technologijas bei sėkmingai įgyvendintus projektus. Nedidelę dalį komunikacijos sudaro kompanijos naujienos, aktualios įmonės klientams. Didesnėms įmonėms tampa svarbūs ir viešieji ryšiai, t.y. įmonės turinys pristatomas visuomenei per viešuosius informacijos kanalus.

Turinio rinkodaros infrastruktūros centras – įmonės internetinė svetainės tinklaraštis. Čia sistemingai ir struktūriškai talpinamas kuriamas turinys, užtikrinantis patogų informacijos pateikimą tikslinėms įmonės auditorijoms.

Tinklaraščio turinys turi pilnai atitikti pardavimo proceso etapus bei realias įmonės komunikacijos temas su klientais:

  • B2B verslo rinkos problemos ir jų priežastys;
  • technologijos, paslaugos ir produktai padedančios spręsti egzistuojančias problemas;
  • sėkmingai įgyvendintų projektų pavyzdžiai.

B2B tiesioginio pardavimo proceso etapai - Digital TouchPlanuojant tinklaraštį, būtina atsižvelgti į turimus straipsnius, planuojamą parengti straipsnių apimtį ir tada paskirstyti rengiamus straipsnius pagal temas, kad būtų apimamas visas įmonės komunikacijos temų spektras.

Paruoštas įdomus ir kokybiškas turinys, gali priversti skaitytoją ne tik grįžti atgal, bet ir pasidalinti teikiama informacija su draugais ar pažįstamais, kurie natūraliai skatins dalintis ir kitus. Todėl siekiant užtikrinti komunikacijos efektyvumą, įmonės turinys ruošiamas ir publikuojamas nustatytu periodiškumu, dažniausiai 1 – 4 kartus per mėnesį.

 

Turinio rinkodaros viešinimo kanalai ir priemonės

Vienas iš pagrindinių turinio rinkodaros tikslų yra įmonės tikslinės auditorijos sukūrimas ir išlaikymas. Turinys privalo būti matomas ir viešinamas, naudojant įvairias turinio viešinimo technologijas.

Paieškos tinklų rinkodara (SEO). Didžiausią skaitytojų srautą interneto svetainei užtikrina paieškos tinklai. Ilgalaikiam nemokamo srauto pritraukimui vykdoma straipsnio SEO optimizacija. Greitą rezultatą užtikrina mokama Google Adwords reklama.  Sėkmingam viešinimui paieškos tinkluose rekomenduojama naudoti abiejų priemonių kompleksą.

Elektroninio pašto rinkodara. Kasdieniam turinio viešinimui taip pat labai tinkami elektroninių laiškų parašai. Didesniu periodiškumu (vieną kartą per savaitę ar mėnesį) publikuojamas turinys turi būti viešinamas įmonės naujienlaiškiu, pateikiant nuorodas į publikuojamą turinį registruotiems vartotojams.

Socialinių tinklų rinkodara. Nemenkas vaidmuo viešinant įmonės turinį tenka socialiniams tinklams, kurie padeda kurti tikslinę įmonės auditoriją ir sistemingai, dažniausiai kasdien, informuoti apie kuriamą ir publikuojamą turinį.

Informaciniai ir specializuoti kanalai (leidiniai, portalai). Dalis parengto ir įmonės tinklaraštyje publikuojamo turinio turi būti viešinama išoriniuose informaciniuose kanaluose:

  • viešuosiuose informaciniuose portaluose;
  • specializuotuose verslo portaluose;
  • skaitmeniniuose bei spausdintuose leidiniuose;
  • skaitmeninėse turinio pateikimo platformose (SlideShare, ISSUU) ir t.t.

Turinio rinkodaros ciklas

Turinio rinkodaros ciklas

Kiekviena viešinimo technologija skiriasi savo galimybėmis bei charakteristikomis ir dažniausiai viešinimui naudojamas pasirinktas technologijų kompleksas. Vertinant kiekvieno kanalo generuojamą svetainės lankytojų srautą būtina vertinti tiek srauto dydį, tiek jo kokybę.

Kaip pavyzdys: straipsnio lankytojų srautas iš kokybiškos verslo įmonės soc. medijų paskyros gali pritraukti mažesnį lankytojų skaičių nei mokama Google Adwords reklama su bendriniu raktažodžiu, tačiau konversijų kiekis iš socialinio tinklų paskyrų bus didesnis.

Norite sužinoti, kaip galėtume pagerinti Jūsų situaciją?

Žymos: